بهترین تلفن های VoIP در سال 2021

 

بهترین تلفن های VoIP سال 2021 : گوشی های IP برای مشاغل کوچک و دفتر کار خانگی

 – تلفن های تحت شبکه چیست ؟

Voice over Internet Protocol یا VoIP ، فناوری است که به شما این امکان را می دهد تا تماس های تلفنی را از طریق اینترنت انجام دهید. تلفن های IP ، که به تلفن های VoIP نیز معروف هستند ، با توجه به نیازهای خاص سازمان ها، انواع مختلفی دارند.در بین طیف گسترده ای از تلفن های اداری VoIP ، انواع مختلفی از تلفن های بی سیم و دارای سیم برای مشاغل وجود دارد که با توجه به اینکه کاربر نیاز به تحرک با گوشی  را دارد یا خیر انتخاب می شود . همچنین تلفن های VoIP وجود دارند که به طور خاص برای تماس های کنفرانسی طراحی شده اند که دارای قابلیت بلندگو هستند ، برخی از آنها تماس تصویری را ارائه می دهند و برخی دیگر  در مراکز تماس بهتر کار می کنند.

در این مقاله ، سخت افزار بهترین تلفن های VoIP موجود در بازار را بررسی خواهیم کرد . اگرچه خدمات VoIP  به طور موثر نقش مهمی در کیفیت شبکه های تلفن شرکت ایفا می کند، ولی  سخت افزار یک سیستم تلفن تجاری نوع عملکردی را که در دسترس است تعیین می کند.

-تلفن تحت شبکه چگونه کار می کند؟

تلفن های VoIP با تبدیل سیگنال های صوتی آنالوگ به بسته های داده صوتی کار می کنند. بسته های داده از طریق پهنای باند به جای شبکه های تلفن سنتی PSTN و ISDN تحویل داده می شوند ،این بدان معناست که خدمات VoIP معمولاً ارزان تر و مقیاس پذیرتر از شبکه های تلفن سنتی (PBX) است و ویژگی های پیشرفته تلفن را ارائه می دهد.

برخی از بهترین تلفن های تحت شبکه بر روی سیستم عامل های مدرن تلفن های هوشمند مانند Android اجرا می شوند تا این ویژگی های پیشرفته را به آنها ارائه دهند: از کنفرانس ویدیویی گرفته تا تماس های چند کاربره  و همچنین مدیریت تماس و برنامه ریزی.

برخی از برندهای اصلی در فضای VoIP عبارتند از Cisco ، Grandstream IP phones ، Poly ،  Mitel و چندین برند دیگر مانند Nextiva و RingCentral. این شرکت ها با ارائه ویژگی های مورد نیاز مانند کلیدهای شماره گیری سریع ، نمایشگرهای گرافیکی ، سازگاری بلوتوث و موارد دیگر ، بخش قابل توجهی از بازار تلفن IP را به خود اختصاص داده اند.

-تفاوت بین تلفن VoIP و IP چیست؟

اگرچه این دو اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند ، اما تلفن های IP و سیستم های تلفن VoIP تفاوت های ظریفی دارند: از جمله آن ، تلفن های VoIP از اینترنت عمومی برای انتقال ترافیک صوتی استفاده می کنند در حالی که یک تلفن IP از یک شبکه داده خصوصی برای تماس های خروجی استفاده می کند.

 هر دو تلفن VoIP و IP مزایای متعددی نسبت به خطوط تلفن سنتی دارند، که ما برخی از بهترین دستگاه های ارائه شده را در زیر لیست کرده ایم:

 

1-آی پی فون های برند سیسکو (Cisco) سری 6800، 7800، 8800

این تلفن ها دارای مشخصات فنی کلی به شرح زیر می باشند :

-در دسته تلفن های سیمی قرار دارند.

– از ویژگی های کلیدی آن می توان به ارتباطات رمزگذاری شده به طور کامل اشاره کرد .

-دارای کلیدهای خطی قابل برنامه ریزی و ویژگیهای ارتباطی یکپارچه می باشد.

از مهمترین دلایل برای خرید آن ها  می توان به مواردی همچون  استفاده راحت و آسان، کیفیت صدای عالی و سخت افزار قابل اعتماد  اشاره نمود .

همچنین در این مدل ها  مواردی وجود دارد که ممکن است شما از خرید آن ها اجتناب نمایید ، به عنوان مثال : صفحه کاربری کاربر می تواند بصری تر باشد و مدل های قبلی از صفحه نمایش سیاه و سفید استفاده می کردند.

 شرکت سیسکو طیف وسیعی از سخت افزار ، نرم افزار و سایر تجهیزات مخابراتی را ارائه می دهد ، اما این شرکت اخیراً به دلیل ارائه برخی از بهترین تلفن های VoIP در سراسر جهان شهرت یافته است. این شرکت در حال حاضر مجموعه ای از گوشی های مختلف از جمله تلفن های ابری ، تلفن های PBX و تلفن های ارتباطی یکپارچه تولید می کند. هر محدوده دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود است ، به طوری که سری 7800 برای ارتباطات عمومی VoIP  مناسب است ،سری 8800 دستگاه دارای ویژگی های تماس ویدئویی و صوتی نسل بعدی هستند ، در حالی که محدوده 6800 دستگاه های سطح ابتدایی بیشتری را پوشش می دهد که برای استفاده محدودتر ایده آل هستند.

 

 2-آی پی فون های برند گرند استریم (Grandstream)  سری GRP, GXP, GXV

 این تلفن ها دارای مشخصات فنی کلی به شرح زیر می باشند :

-در دسته تلفن های سیمی قرار دارند.

-قابلیت پشتیبانی از 3 خط ، 3 حساب SIP و صدای 4 طرفه را دارند.

-دارای امکاناتی همچون برقراری کنفرانس ، 8 کلید شماره گیری سریع و صفحه نمایش 2.8 اینچی می باشند.

-دارای بلندگوی صوتی HD می باشند.

از مهمترین دلایل برای خرید آن ها  می توان به مواردی همچون  کیفیت تماس عالی، صفحه نمایش لمسی بزرگ و روشن و قابلیت کنفرانس اشاره کرد .

گوشی های سری GRP ، GXP و GXV  برای افرادی که به یک تلفن VoIP با کیفیت بالا نیاز دارند انتخاب های عالی هستند. سری GRP2600 دارای طراحی جدید و زیبا ، تجربه کاربری  جدید  و سیستم عامل یکپارچه است. سری GXP ، در عین حال ، برای افرادی طراحی شده است که اغلب از تلفن استفاده می کنند و نیاز به دسترسی به ویژگی های پیشرفته تر دارند . اما برای ویژگی های بیشتر ، کسب و کارها نباید از سری GXV استفاده کنند ،این دستگاه ها مجهز به قابلیت ویدئو برای ارائه تجربه چند رسانه ای هستند . افزودن سیستم عامل اندروید و عملکرد صفحه لمسی نیز به این معنی است که کاربران از مزایای تلفن رومیزی و رایانه دستی در یک دستگاه منفرد و مفید برخوردار می شوند.

 

3-آی پی فون های برند یالینک (Yealink)  سری  T5, T4, T3 ,T2

این تلفن ها دارای مشخصات فنی کلی به شرح زیر می باشند :

-در دسته تلفن های سیمی قرار دارند.

-دارای ویژگی کلیدی  پشتیبانی از 12 حساب SIP روشن.

-برخی از مدلها دارای آداپتور Wi-Fi و بلوتوث می باشند.

-سازگارهستند و سیستم عامل یکپارچه دارند.

از مهمترین دلایل برای خرید آن ها  می توان به مواردی همچون  پشتیبانی از چند اکانت SIP و مقرون به صرفه بودن  اشاره کرد .

همچنین در این مدل ها  مواردی وجود دارد که ممکن است شما از خرید آن ها اجتناب نمایید ، به عنوان مثال : در برخی مدل ها پورت USB وجود ندارد و صفحه نمایش آن فاقد گزینه های تنظیم می باشد.

شرکت Yealink در ارائه ابزارهای مورد نیاز مشاغل مدرن برای ارتباط با مشتریان در سراسر جهان تخصص دارد. این شرکت طیف وسیعی از تلفن های ویپ را در سطوح مختلف قیمت ارائه می دهد ، بنابراین احتمالاً دستگاهی مناسب همه محدوده بودجه وجود دارد.

سری T2  سطح ابتدایی تری دارد و  ممکن است برخی از ویژگی های پر زرق و برق مدل های گران تر را ارائه ندهد ولی تمام موارد اضافی که مشاغل از تلفن های VoIP انتظار دارند را ارائه می دهد مانند : فهرست تلفن داخلی ، صدای HD و قابلیت Power over Ethernet (PoE).

سری T3 از طریق فناوری فیلتر کردن نویز هوشمند و پلت فرم مدیریت دستگاه Yealink ، تجربه ای روانتر ارائه می دهد.

همه دستگاه های سری T4   مجهز به سیستم عامل یکپارچه و CPU قدرتمند هستند. گوشی های سری  T4 به طور مشابه دارای ویژگی های فراوانی همچون گزینه های توسعه از طریق بلوتوث ، Wi-Fi و ویژگی های ضبط USB است.

برای مشاغلی که می خواهند با تلفن ویپ مانند یک کاربر همکاری کنند سری T5 انتخاب خوبی است. برای مثال ، مدل VP59 از یک دوربین پویا و قابل جابجایی  1080PHD ، صفحه نمایش لمسی خازنی هشت اینچی ، 27 کلید لمسی و سیستم عامل Android 7.1 پشتیبانی می کند و مانند همه دستگاه های تولید شده توسط شرکت Yealink ، عملکرد فوق العاده ای را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد.

 

4-آی پی فون های برند Avaya  سری J

-در دسته تلفن های سیمی قرار دارند.

– دارای ویژگی کلیدی پشتیبانی از  SIP می باشد.

–  نمایش گزارش تماس های اخیر و پشتیبانی از کابل اترنت.

از مهمترین دلایل برای خرید آن ها  می توان به مواردی همچون  ظاهر شیک و پشتیبانی از رایج ترین کدک ها  اشاره کرد .

همچنین در این مدل ها  مواردی وجود دارد که ممکن است شما از خرید آن ها اجتناب نمایید ، به عنوان مثال :  در گوشی های مدل پایین عملکرد دستگاه محدود است و همینطور برخی از کاربران با مشکلات نصب روبرو شده اند.

 تلفن های Avaya به دلیل داشتن تلفن های ساده و قابل اعتماد مشهور هستند، دستگاه هایی که می توانند تجربه ارتباطی  کاربران را در دفتر کار یا در خانه ساده کنند. سری J  که دارای شش مدل دستگاه است ، از طراحی زیبا و ارگونومیک برخوردار است و دارای صفحه نمایش بزرگ برای خواندن آسان ، پشتیبانی از PoE و پورت های شبکه دوگانه است.

 

5-آی پی فون های برند Poly  سری  V و C

این تلفن ها دارای مشخصات فنی کلی به شرح زیر می باشند :

– در دسته تلفن های سیمی قرار دارند.

دارای ویژگی کلیدی مبتنی بر حرکت و قابلیت چند لمسی است .

– دارای صفحه نمایش لمسی  7 اینچی رنگی با محافظ صفحه نمایش می باشد.

– دارای صفحه کلید مجازی روی صفحه و پشتیبانی از پست صوتی .

از مهمترین دلایل برای خرید آن ها  می توان به مواردی همچون  نصب آسان و ادغام شدن با عملکردهای رایانه اشاره کرد .

همچنین در این مدل ها  موردی  وجود دارد که ممکن است شما از خرید آن ها اجتناب نمایید ، به عنوان مثال برخی از کاربران تاخیر در توسعه و بروزرسانی آن در طول زمان را مشکل می دانند.

Poly که قبلاً به عنوان Polycom شناخته می شد، به تولید تجهیزات ارتباطات صوتی برای مشاغل و مصرف کنندگان می پردازد ، زیرا تلفن های VoIP آن به عنوان یکی از بهترین تلفن ها شناخته می شود. این شرکت دارای دو سری اصلی تلفن IP است: دستگاه های سری V و C.  سری C برای استفاده از کارکنان ، چه در دفتر مرکزی و چه در خانه طراحی شده است و سری V دارای تعدادی ویژگی بیشتری برای افزایش مشارکت در محیط های مرکز تماس است.

مدل های CCX به مشاغل این امکان را می دهد که بین استفاده از  هدست یا گوشی انتخاب کنند ، دارای صفحه لمسی رنگی می باشند و تجربه بومی Microsoft Teams را ارائه می دهند. در عین حال ، مدل های VVX از دستگاه های ارزان تر با صفحه نمایش خاکستری تا گزینه های لوکس تر با کیفیت بالاتر متغیر است.

 

6-آی پی فون های برند Snom   مدل D1   سری  3 و 7

این تلفن ها دارای مشخصات فنی کلی به شرح زیر می باشند :

– در دسته تلفن های سیمی قرار دارند.

– ویژگی کلیدی شان پشتیبانی از USB و سازگاری با بلوتوث می باشد .

– دارای صفحه نمایش با وضوح بالا و صفحه وب محاظت شده با رمز عبور و رابط قابل نصب روی دیوار.

از مهمترین دلایل برای خرید آن ها  می توان به مواردی همچون  کیفیت صفحه نمایش فوق العاده و طراحی تمیز و حرفه ای اشاره کرد .

همچنین در این مدل ها  موردی  وجود دارد که ممکن است شما از خرید آن ها اجتناب نمایید ، مثلا در مدل های ارزانتر و پایین رده کیفیت صدای خوبی ندارد.

شرکت Snom که دفتر مرکزی آن در برلین است ، از سال 1999 تلفن های VoIP تولید می کند. این شرکت دارای طیف گسترده ای از گوشی های ارائه شده است و به ویژه علاقه مند است که برای سازمان هایی که نیاز به تعداد زیاد تلفن دارند ، جذاب باشد. مانند هتل ها ، شرکت های مراقبت های بهداشتی یا شرکت های بزرگ.

ترکیبی از قیمت خرید پایین و سطوح بالای بهره وری انرژی ، مدل D120 را به ویژه برای شرکت هایی با تعداد قابل توجهی از کارکنان که نیاز به ارتباط دارند ، مناسب می کند. برای مشاغلی که به طیف وسیعی از ویژگی ها نیاز دارند ، خانواده دستگاه های D3XX کیفیت اثبات شده ای را ارائه می دهد ، خواه شرکت ها از راه حل های VoIP PBX روی میز استفاده کنند یا میزبان .

سری D7XX پیشرفته ترین طیف تلفن های Snom است و توسط D785 هدایت می شود که دارای پردازنده سیگنال دیجیتال یکپارچه ، صفحه دوم و اتصال بلوتوث است. ماژول گسترش رنگ Snom D7 به شرکت ها اجازه می دهد تا 16 کلید LED فیزیکی (و 48 کلید مجازی) آزاد قابل برنامه ریزی برای عملکرد بیشتر اضافه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *