ویپ در کسب و کار

سیستم های تلفنی VoIP می تواند برای مشاغل کوچک تا بزرگ بسیار مفید باشد. سیستم های تلفن VoIP (پروتکل صدا از طریق اینترنت) برای مشاغل کوچک منطقی است. در حقیقت ، تحقیقات اخیر نشان می دهد که بیش از یک سوم همه مشاغل در حال حاضر از سیستم تلفن VoIP استفاده می کنند ، که اکثریت آن ها مشاغل با کمتر از 50 کارمند هستند.

VoIP چیست؟

 VoIP یا پروتکل صدا از طریق اینترنت، یک سرویس تلفن مبتنی بر اینترنت است. به جای انتقال مکالمات صوتی از طریق خطوط تلفن سنتی ، مکالمات دیجیتالی شده و از طریق خطوط اینترنت هدایت می شوند. فناوری VoIP که برای اولین بار در دهه 1990 به صورت تجاری معرفی شد ، از آن زمان به بعد به طور قابل توجهی بهبود یافته و محبوبیت آن نیز افزایش یافته است.

VoIP چگونه کار می کند ؟

نرم افزار مرتبط در رایانه صدای شما را ضبط می کند و سپس آن را به صورت سیگنال دیجیتالی کد می کند و سپس از طریق اینترنت ارسال می شود. همه این مراحل فوراً اتفاق می افتد.

مزایای VoIP چیست ؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا مشاغل بیشتری به سیستم های تلفن VoIP روی می آورند ، که لزوماً بر اساس هزینه نیست. در ادامه به مهم تریم مزایای سیستم تلفنی ویپ اشاره می کنیم.

  • کیفیت تماس : سیستم های VoIP در حال حاضر از کدک های پیشرفته با کیفیت بالا استفاده می کنند که کیفیت صدا را بسیار بهبود بخشیده است و باعث می شود شبکه های VoIP مدرن ،حتی بهتر از شبکه های ثابت به نظر برسند.
  • تجهیزات ساده شده : سیستم ابری علاوه بر کیفیت بهتر صدا ، VoIP را به گزینه ای مناسب برای مشاغل کوچک تبدیل می کند. به جای اجرای سیم کشی ویژه و نصب تجهیزات ویژه ، شرکت هایی که راه حل تلفن VoIP میزبان ابر را انتخاب می کنند ، نیازی به خرید هیچگونه تجهیزات یا استخدام نیروی IT برای نصب و نگهداری آن ندارند.

سیستم های ابری VoIP از اکثر سخت افزارها و نرم افزارهای اولیه استفاده نمی کنند و فقط برای اتصال به پهنای باند نیاز دارند. این میزان هزینه های سرمایه ای مورد نیاز را کاهش می دهد و ظهور و استقرار را آسان می کند. پیشرفت فناوری VoIP و هزینه نسبتاً پایین آن ، VoIP را به یک انتخاب ایده آل برای مشاغل کوچک تبدیل می کند ، اما مشاغل هنوز باید تکالیف خود را قبل از تعهد انجام دهند.

  • کاربری راحت : وقتی تلفن ثابت قطع می شود، تشخیص و رفع مشکلات هرگز آسان یا سریع نیست ولی VoIP بسیار کاربر پسند است و با داشتن یک شبکه مناسب، مسائل مهمی وجود ندارد که مانع ارتباط با مشتریان شود.
  • مقیاس پذیری : استفاده از یک راه حل مبتنی بر ابر همچنین افزودن خطوط تلفن، استخدام کارکنان جدید را ساده می کند. با سیستم تلفنی ویپ، افزودن خطوط تلفن جدید یک فرآیند ساده و مقرون به صرفه می باشد.
  • قابلیت اتصال از راه دور : یکی از بزرگترین مزایای VoIP ، به ویژه برای مشاغل با کارمندانی که از راه دور یا در مکان های مختلف کار می کنند، این است که به کارمندان اجازه می دهد خط تلفن مشاغل خود را هر جا که می خواهند با خود همراه داشته باشند. اکثر ارائه دهندگان VoIP دارای یک برنامه سیستم تلفن همراه هستند که می تواند طوری تنظیم شود که در صورت تماس مشتری،خط مشاغل (خطوط تلفن محل کار) کارکنان زنگ بخورد. علاوه بر این، این برنامه ها به کارمندان اجازه می دهد تا از خط مشاغل خود (خطوط تلفن محل کار)، برای برقراری تماس های خروجی از تلفن های همراه خود استفاده کنند. درواقع سیستم VoIP به کارکنان اجازه می دهد تا از مکان مستقل باشند.
  • ملاحظات هزینه : هزینه یکی دیگر از دلایلی است که مشاغل به VoIP روی می آورند. در واقع ، ارائه دهندگان VoIP وجود دارند که اجازه دسترسی رایگان به خدمات خود را می دهند. (مانند سرویس های  کاربردی و مهمی که رایگان ارائه می دهند و نیازی به تمدید لایسنس ندارند ). ارائه دهندگان رایگان معمولاً ویژگی های کمتری نسبت به خدمات پولی ارائه می دهند، اما نشان می دهد که هزینه VoIP چقدر کم است.
  • خصوصیات پیشرفته : VoIP می تواند با ویژگی های سنتی تماس  مانند نگه داشتن (hold)، انتقال ، ارسال تماس ، شناسه تماس گیرنده و موارد دیگر مطابقت داشته باشد. علاوه بر این ، با VoIP ، ویژگی هایی مانند ضبط تماس بسیار آسان تر است زیرا تماس از قبل دیجیتالی شده است، بنابراین افزودن ویژگی برای ضبط فایل دیجیتال بسیار آسان است.

خدمات VoIP می تواند ادغام ابزارهای تجاری را ارائه دهد. این اجازه می دهد تا تماس های شما با سایر خدمات ارتباطی مانند چت و ایمیل ادغام شوند. این ویژگی ها می توانند ارتباطات را بر اساس مهمانی و زمان سازماندهی کنند، به این معنی که می توانید مکالمه ای را که در چندین رسانه انجام شده است ، یکپارچه مرور کنید. VoIP همچنین ویژگیهای کنفرانس قوی تری مانند ادغام ویدئو را ارائه می دهد، چیزی که هر کسب و کاری باید از دسترسی به آن اطمینان حاصل کند.

آیا VoIP برای شما مناسب است؟

 تعیین اینکه آیا سیستم تلفن VoIP برای مشاغل کوچک منطقی است یا خیر، بستگی به کیفیت شبکه و نیازهای آن دارد. مهمتر از همه،  مشاغل باید اطمینان حاصل کنند که پهنای باند کافی برای میزان تماس های تلفنی که همزمان اجرا می شوند، را دارند. علاوه بر این، مشاغل همچنین باید تعیین کنند که آیا پهنای باند کافی برای رسیدگی به سایر ترافیک در شبکه را دارند یا خیر و اینکه آیا فایروال و روتر آنها می تواند ترافیک VoIP را بر ترافیک معمولی اینترنت در اولویت قرار دهد یا خیر. اگر شبکه بتواند از آن پشتیبانی کند ، VoIP احتمالاً گزینه خوبی برای بسیاری از مشاغل است.

برای مشاغلی که VoIP منطقی به نظر می رسد ، مزایای زیادی وجود دارد ، از جمله کاهش هزینه ها از نظر نگهداری و استفاده مکرر ماهانه ، سهولت استفاده و ویژگی های پیشرفته که قبلاً فقط در PBX سطح سازمانی می یافتید. پست صوتی، دریافت کنندگان مجازی، ارسال تماس  ضبط تماس، موسیقی در حالت آماده به کار، پست صوتی به ایمیل، تماس با کنفرانس و ارائه ویدیو ، یام های فوری ، غربالگری تماس ها، هشدارهای از دست رفته و گزارش های تماس از جمله ویژگی های بسیاری است که توسط اکثر ارائه دهندگان VoIP ارائه می شود.

 اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواردی هستید که باید در سیستم تلفن تجاری جستجو کنید، راهنماهای ما را ما را بررسی کنید. اگر می دانید چه می خواهید، توصیه می کنیم در مورد آنچه ما به عنوان بهترین سیستم تلفن برای طیف وسیعی از مشاغل توصیه می کنیم را مطالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *